Siirry suoraan sisältöön

Tuoteteemat / Ydinviestit

Taste of Place – Eat local and sense Finland!

Alueellinen ruokakulttuuri, suomalaisuus ja suomalainen elämäntapa maistuvat

Suomalainen ruoka on persoonallista ja ruokailussa huomaa alueelliset erot. Tarjoamme ylpeästi Karjalassa karjalaista ja Lapissa lappilaista ruokaa. Arkisten ja jopa outojen suomalaisten asioiden tuotteistaminen on mahdollisuus. Maassamme kohtaavat itä ja länsi ja molempien vaikutus on tärkeä osa ruokakulttuuriamme.

Pure Pleasure – Eat slow and healthy in Finland!

Suomalainen puhdas ruoka tekee hyvää mielelle ja ruumiille

Suomessa koettavat vahvat luontokokemukset saavat tukea puhtaasta ruoastamme. Revontuliruokailu, ruokailu merellä, järvellä, rannalla tai tunturin laella ovat kaikki suomalaisia ruokakokemuksia. Euroopan puhtaimmat raaka-aineet, puhdas vesi ja ilma, arktisen valoilmaston raaka-aineisiin tuomat aromit ja flavonoidit, luomu- ja lähiruoka sekä korkealaatuinen elintarviketeollisuus, tuottavat terveellistä ruokaa myös erityisruokavalioiden tarpeeseen. Suomen luonnon antimet itse kerättynä ja valmistettuna antavat mahdollisuuksia ainutlaatuisiin, osallistaviin, mieltä ja ruumista ravitseviin elämyksiin.

Cool and Creative – Eat wild and happy in Finland!

Kansainvälisesti tunnustetut ruokailmiöt ja omintakeiset ruokailukokemukset

Suomessa on kansainvälisesti tunnustettuja tähtikokkeja, mutta myös uusia, innovatiivisia ruokailukokemuksia. Ravintolapäivä, Taste of Helsinki, Flow Festival ja suomalainen katuruoka ovat jo nostaneet Suomen ruokatrendien luojaksi.

Suomen matkailussa voidaankin hyödyntää omaleimaisia ruokailmiöitä ja kärkituotteita osana kansainvälistä Nordic Kitchen ja pohjoismainen ruokavalio -trendejä.

Uusia ruokailmiöitä tulee jatkossa ideoida, rakentaa ja hyödyntää. Eli pelkästään ruoasta voidaan kehittää matkailutuote, voimme olla kiinnostavia myös puhtaille ruokamatkailijoille, ns. foodiet. Onko seuraava trendi Taste of Arctic, Taste of Lakes, Taste of Santa, Taste of Moomin, Taste of Sauna, Taste of Duudsons vai Taste of Kalevala?

Kuvat: Visit Finland, Elina Manninen