Siirry suoraan sisältöön

Ruokamatkailustrategia 2020–2028


 

Tämä strategia on Suomen ensimmäisen ruokamatkailustrategian 2015-2020 seuraava päivitys. Strategian tavoitteena on yhteistyöllä kehittää kärkituotevetoisesti Suomen ruokamatkailua, kannustaa yhdistelmätuotteiden ja ruokareittien luomiseen, edistää matkailu- ja elintarvikealan kilpailukykyä, tukee laatutason nostoa, parantaa suomalaisen ruokakulttuurin imagoa ja rakentaa aktiivinen kansallinen ruokamatkailuverkosto.

Ruokamatkailun ydinteemoja sekä ruokamatkailutuotteissa että viestinnässä ovat:

1.Taste of place
Eat local and sense Finland!
2.Pure & Natural
Eat slow and healthy in Finland!
3.Cool & Creative
Eat wild and happy in Finland!

Ruokamatkailustrategian toimenpidekokonaisuudet ovat:

1. Vastuullinen liiketoiminta
2. Tuotekehitys
3. Strategiset kumppanuudet
4. Myynti, markkinointi ja viestintä

Ruokamatkailustrategia jalkautetaan arkeen alueellisissa työpajoissa. Tekemiseen tarvitaan jokaista ruoan ja matkailun parissa toimivaa ammattilaista. Mitä useampi kokki, sen maukkaampi soppa – ympärivuotista yhteistyötä!