Työkaluja ja tutkimustietoa
Hungry for Finland on tuotettanut runsaasti tutkimustietoa ja käytännön työkaluja matkailun ja ruoan ammattilaisille. Poimi tästä itsellesi sopivat.
UUTTA! Ruokayrittäjien toimialapäivät 2024
Ruokayrittäjien toimialapäivillä 11.–12.4. päivitettiin osaamista, kuultiin kiinnostavia puheenvuoroja ja kohdattiin upeita yrittäjiä sekä tuottajia. Yllä olevan takana seminaaripäivän diaesitys, joka sisältää materiaalit puhujien esityksistä:
Ari Ruoho Rilla Engblom Margot Wikström & Airi Pettersson, Anna ja Jan Alm, Gunnel Englund Tiia-Mari Eilola ja Taina Harmoinen, XAMK Maarit Rockenfeller, Graani Atlas Juvakka & Kati Pohjanmaa
Aiheina lähiruoka, ruokatuliaisten tuotteistaminen, artesaaniruoka, vastuullisuusviestintä ja -sertifikaatit, myynti ja digitaalisuus ruoka-alalla, tuotteistaminen mökkeilijöille ja vienti Luxembourgiin.
Ruokamatkailun trendiraportti 2024
Haaga-Helian LAB8 Palveukokemusten laboratorio tuottaa trendiraportteja Trendhunterin avulla satojen trenditalojen datasta. Olemme tilanneet Hungry for Finland -ruokamatkailun trendiraportin 2024. Tutustu, mitä maailmalla tapahtuu, millaisia trendejä on nousemassa, mihin kannattaa keskittyä ruokamatkailutuotteissa ja mitä on hyvä huomioida.
Hungry for Finlandin Tartu tarinaasi – Asiakaspolun tarinallistamisen käsikirja
Käsikirjassa sukelletaan tarinallistamisen maailmaan havainnollistavien esimerkkien ja käytönnönläheisten tehtävien avulla. Tervetuloa tarinallistamisen polulle ja antoisia lukuhetkiä!
Aiheeseen liittyviä podcasteja
- Brändäyksen ymmärtäminen | Hanna Tattari, Jenni Brisk ja Iida Arpiainen
- Mitä brändäyksellä oikeastaan tarkoitetaan, ja miten tarinallistaminen liittyy siihen? Haaga-Helian asiantuntijat keskustelevat siitä, miten yrittäjä voi tehdä brändäystyötä erottuakseen kilpailukentällä, ja millaista ajattelua se vaatii.
- Brändäys konkreettisesti | Hanna Tattari, Jenni Brisk ja Iida Arpiainen
- Jaksossa annetaan käytännön asiantuntijavinkkejä siihen, millaisilla toimilla ja askelilla hän voi tehdä brändäys- ja tarinallistamistyötä yrityksensä hyväksi. Asiaa esimerkiksi nettisivuista, kohderyhmästä ja brändäyksen tavoitteista.
- Elämykset ja Experience Design | Terhi Oksanen-Alén ja Hannes Särkkä
- Keskustelunaiheina aitous, vastuullisuus ja koko asiakaspolun huomioiminen kehitystyössä.
- Mitä yrittäjä voi tehdä työhyvinvointinsa eteen? | Mia Blanc ja Hannes Särkkä
- Jaksossa keskustellaan mikroyrittäjien työhyvinvoinnista. Vieraana pitkäaikainen yrittäjä ja työnohjaaja Mia Blanc, jonka kanssa pohditaan yrittäjän elämän tasapainoa ja yllättävästi myös itsetuntemuksen merkitystä työhyvinvoinnille.